Monday, May 17, 2004

movie marathon



ayah aku pi tgk troy show kol 3.15..die ajak skali tp aku kate aku kene qada tido sat sebab brape ari aku penat menjaga kucing...petang mak busu aku dtg umah n borak2 last terbukak citer..ayah aku kate mlm ni kajang ade midnite show phsm kol 11.30...dgn mak busu aku skali nak ikut bawak anak2 die..haha best ah plak...so aku n akak aku nak tgk troy nyer show kol 8.45 n then 11.30 str8 phsm...kitorang mmg lambat tido pon so takkan ngantuk nyelah...

aku n akak aku pi tgk troy...half full...beli skali 8 tiket for phsm...aku sgt cair tgk brad pitt...dlm legends of the fall,interview with the vampire n troy mmg aku cair...aku suke tgk die rambut pjg..n aku jeles kat shaliza sebab die tgk kat uk n tak censored...kat sini byk cut..hishhh..body die haha...terbanting ah orlando bloom ngan die...dlm troy pon die mcm prince pondan..even luar filem pon he's not that interesting..eric bana lagik smart...tp kalo nak compare aku rase troy is not as good as gladiator n braveheart...tatau ape tp something missing yg buat aku tak bleh nak feel sgt mcm aku tgk dua cerite tu..maybe plot citer die tak kuat sgt..but anyway,i enjoyed watching the movie n it's a must-see movie...

troy from 8.45-11.15...kluar je dr wyg aku dah nampak family aku sume...tinggal 15min jerk lg...giler ramai seh org nak tgk phsm...ramai2 ah syok biar kalo menjerit tu meriah sket..haha..aku sempat pi toilet sat..masuk berebut2...n aku dpt seat cantiknyer tgh2...seperti biase lah crowd agak bising...baru start kluar name dah diorg mengilai cam ponti...blum lagik kuar ponti nyer...tp kire best ah..biler jerit sume jerit..biler gelak sume gelak...citer ni byk gak part lawak die..tgk muke afdlin jd tukang nak paku ponti pon dah gelak dah..rosyam nor pon klaka gak..tp aku agak dissapointed...byk sgt cut...maybe scene tu tak lepas penapisan..n diorg pon dah ikut style2 citer antu korean asik flashback...lepas tu ade part yg buat kiter boring sket...hantu die bleh ah tahan real tp disebabkan terlalu byk imagination sume org dah bosan...aku paham..kan pihak perfileman kate kalo nak buat cerite hantu kat malaysia ni boleh..tp mesti relate kan dgn mimpi atau khayalan at last...spy org takkan pk hantu tu betul...jd to be exact aku ingat ponti tu dtg ke dunia moden ni nak balas dendam..tp sebenarnyer si marsani yg imagine all those things sebab die rase bersalah die yg buat meriam mati...so kirenyer his past haunts him lah..ade part yg mmg scary..n ade part2 yg kurang paham n blur sebab sumenyer related to imagination...jd kirenyer kalo nak tgk phsm ni kene pk sket ah...sampai mase dah kluar wayang aku denga ramai org kate bosan ah,baik tido umah ah...aku xde ah kate bosan..tp bleh make it more interesting n jgn asik imaginasi jerk...aku harap lembaga perfileman kiter pon open ah sket..bole buat citer hantu but must be related to mimpi or imagination?? jd terbatas ah kreativiti nk wat filem...tp aku suke maya karin...die mmg suit for that character..die natural beauty...dulu shuhaimi nak amik erra..erra reject..elok ah tu..aku dah bosan asik2 erra n rase maya lagik kene part ni..ida nerina pon berjaya jd si pekak...n theme song phsm by misha pon best..aku suke hahaha..so pegi lah tgk korang

PULANGKAN

Seharum bunga yang menggoda
Sekadar dipandang usah dipuja
Kau pasti tak percaya
Kasih ku bukan,
Untuk mu, sayang

Tiada ku sangka kau sungguh kejam
Kau rampas segalanya yang kau dendam
Namun takkan bahgia kehidupan mu
Bila bunyi bersatu
Kau milik ku

c/o
F : Pulangkan cinta hati ku
M : Oh hentikan lah menghantui ku
F : Pulangkan oh pulangkan lah pada ku
M : Ku pulangkan kesan hidup mu
F : Yang dikau musnah tanpa relaku
M : Bebaskanlah maafkan daku, oh kasih

Tiada kemaafan di sini
Kau ragut degupan hati ku ini
Akan ku jejakimu, kemana jua
Hingga akhir masa, sayang….

Lagu : Ajai
Lirik : Habsah Hassan & Shuhaimi Baba


saturday morning

sebab tak puas ati we decided to take shiro to private vet..disebabkan kajang pon xde last2 kitorang end up kat sec.14 pj..dr.dillon..sume org kat situ tego kenape shiro kurus sgt n sakit...n sume kate comel nyer 2 anak die yg tinggal ni...dr. kate shiro aku ade liver prob..tu sebab badan die sume dah kuning..aku kesian kat die..kene masuk air sume..n dr. tu suruh aku dtg lagik isnin ni..sebab die kate shiro agak teruk..kitorang tak kisah asalkan shiro elok balik...even mase die pregnant pon die active n lompat sane sini...yg aku lebih kesian is anak2 die yg nak minum susu shiro tp dr. suruh kasi susu tepong dulu sebab shiro sgt lemah..kalo menyusu nanti die lose energy...


E.T dalam kenangan



anak shiro yg sulung baru je mati ari jumaat lepas..n hari tu jugak shiro sakit kuat..jd die tak jengok anak die n bagik susu...aku tgk e.t lemah jerk jadik sambil tgk thomas cup aku suapkan die susu...die minum susu sket2..tp tak sangka lh tu the last time aku tgk die idop..die ade prob mate..tp hari tu mata die berair byk mcm nak buta jerk..jd aku dah tak sedap hati..pukul 2 aku letak sume kittens tido tp e.t sorang jerk yg sgt lembik...aku dah risau dah gak...tp sume mcm ingat shiro yg couldnt make it..bunyi je hp aku time subuh..aku lari turun bwh..aku cek shiro masih bernafas..tp biler pegang e.t die kaku jerk...aku terus nangis kat situ gak..mak,adik aku pon skali..yelah die baby..walopon br 3 weeks aku syg die giler..n die nyer kaler bulu unik sgt..

pagi kol 9 aku kejut akak aku nak bwk shiro pi vet..pastu akak aku taktau citer..die bercerite pasal e.t..die kate feris kate kalo kucing sakit mate salu tak last long..aku kate patut lah 2-3 hari ni mate die teruk...terus aku ajak akak aku tgk e.t..akak aku mcm pelik...akak aku tanye..kenape pulak ko balut die ngan kain mcm tu?..pastu aku jawab..takpelah..sian die..biar lah balut die ngan kain..nanti lepas balik dr vet..kite tanam lah die..tibe2 akak aku automatic nangis..die dah mati ke?...aku pon nangis skali..sian sgt..e.t kecik lagik...bwk shiro pi vet gomen...aku tak puas hati diorg tak ckp ape sakit shiro..just inject die je..die still sakit jugak nampak nyer..balik aku tanam shiro kat blakang...aku dah balut die..tp setiap kali nak letak die kat lubang tu aku bukak balik kain tu aku cium die lagik..pastu bile aku dah letak..tgh kambus..mak cik teh sidai baju kat luar..die tanye..ape tu nina?..terus aku nangis lg depan die..aku kate anak shiro mati..anak shiro anak kucing die gak rio...n aku citer sume bende..die kate rio pon tgh sakit kuat..tatau lah musim ke or diorg 2 rindu each other sampai sakit...e.t adalah kucing ke-4 jagaan aku yg mati sejak aku mule bela kucing mase skola rendah.. angel,tom,jerry n e.t .... i miss u all

No comments: