Thursday, September 25, 2008

Kejadian kedua

Aku slalu bear in mind....everytime bile nak deposit money dlm maybank cash deposit...tunggu sampai kad keluar...coz aku perasan yg maybank punye...akan keluar resit dulu...baru keluar kad

but i failed to remember last sunday...nak cepat punya pasal aku pon masuk duit, dh ambik resit aku blah terus...biler pg tesco...bukak purse...apsal satu compartment card aku ni kosong...arghhhhhhh tetinggal kad lagik lah ni...this is the 2nd time u know...okay2 tepon maybank call centre kejap

miss priya : hello, selamat tgh hari...ini priya bercakap...boleh saya bantu?

cik ida : hello...selamat tgh hari...saye nak lapor yg kad atm saya hilang lah ( nada geram, kusut, panik sume ade )

miss priya : ok boleh saye tau siapa di talian

cik ida : ida shareena

miss priya : okay cik ida, boleh bacakan saya no. akaun cik ida

cik ida : ( alahh nk no. akaun pulak ) boleh tunggu kejap x saye nak retrieve dr hp saye ni, okay no. die ############

miss priya : okay cik ida, boleh saya tanye akaun ini dibuka di cawangan mana?

cik ida : cawangan kajang

miss priya : okay cik ida, boleh saya tau mcm mana kad atm cik ida boleh hilang

cik ida : bukan hilang, saya masuk duit kat cash deposit machine...and then saye tetinggal kad lah kot kat situ

miss priya : okay cik ida, jgn risau ye...saye dah batalkan kad cik ida, lepas ni nanti cik ida boleh pegi ke mana2 cawangan maybank, and apply kad baru okay

cik ida : ( dengan tension nya ) lahhhh...knape saye kene apply kad baru plak...ni bukan 1st time saye tetinggal kad...hari tu dkt kelana jaya, saye tak sempat ambik kad and mesin dah telan kad, boleh je saye pegi ambik balik kad saya kat situ the next day

miss priya : ( ish ape lah customer sorang ni ) cik ida, hari tu kad cik ida boleh retrieve balik the next day kat cawangan itu, sebab cik ida ckp cik ida nampak kad atm tu ditelan balik oleh machine kan...yang ini cik ida x sure...sebab cik ida dh tetinggal kad itu...boleh jadi org ambil..jd for security reason saya kene batalkan kad itu walopon kalo kad itu mmg ditelan semula

cik ida : ( dengan blur nya ) a'ah betul jugak kan...aritu saya nampak...ni saye tetinggal terus ( apa lah bengap sgt aku ni ), oklah kalo mcm tu saye kena apply baru lah ye

miss priya : ye cik ida, di mana2 cawangan maybank...ada apa2 lagi yang perlukan bantuan saya

cik ida : x itu saje...terima kasih

miss priya : terima kasih cik ida


tu lah yg terjadi ahad lepas...and bile selasa baru ni aku EL...aku ambik kesempatan buat kad baru kat maybank taman jasmin...pegi ngan mak aku and iya...sampai2 1.20...kaunter bukak pukul 2

miss priya 2 : cik duduk dulu ye...karang saye bagi no.

aku pon duduk lah sambil isi borang

skali ade org rupenyer yg berminat nak borak ngan aku....pak guard tapi mude tapi aku takut tgk mata die...dah lah ckp suara mcm tak dengar...aku plak yg cam tak sedap nak dok kat situ..antara soklan2 die:

x penah pon nampak dtg kat maybank ni --> yelah keje tmpt lain gi branch lain la

nak buat ape tu --> wat kad baru

dok kat mane, saye kat asa jaya je --> taman sebelah ko lah

dok umah flat ke --> sian mak ayah aku...penat2 bg aku dok umah 2 tgkt kate flat...x lah

saye jalan kaki je pegi keja --> ohhhhh

cepat je kan dah nak raye --> a'ahhh


n sebelum lagik byk tanye...aku pon pegi kat keta lepak...mase tu kol 130...nk tunggu kol 2.00 last2 kitorg sume tetido dlm keta...skali bgn 2 o'clock sharp...pegi balik...guard senyum and bagi kan no....saba jelah

i was the 2nd person....tunggu nye tunggu....aku di layan pada pukul 2.40...oit ape yg lembab sgt...dah 40 min aku tunggu baru nak layan ke...rasenye minah yg 1st tu bukan nye nak wat ape...nak apply kad jugak...yang korang tembel sgt ni apelah...mak aku call tanye lame lagik ke..aku kate kejap....last2 2.50 aku pon selesai and dpt kad baru....10 min je okay..yg ko layan minah tu lembab sgt tadi pesal...kalo dah tau ramai org tunggu...bukak kaunter lebih boleh x

bile pk2 balik same je yg jd kat aku mase kat branch kelana jaya...i was the 3rd person that time...satu minah ni jage kaunter...aku sampai kol 1230...kol 200 baru aku dpt kad aku...eh susah sgt ke nak buat...ko kalo dh jadi front liner boleh tak ikhlas sket buat keje...kalo tak keje mcm aku ni je blakang tabir...ini sambil buat keje sambil borak2 lame lah last2 sejam stgh baru aku dpt kad...terus aku tgk position die...financial executive...finance lah sgt...keja cop2...masuk paper print out pon tembel...teringat aku mase tolong jual tiket train mase mlm merdeka dulu...punye lah laju aku buat and xde mase nak borak2 ke ape, angkat hp ke....kate pon dah front liner kan kene lah alert sket...kalo customer marah nanti kan susah

teringat aku smalam mase beli brg kat giant...i was the 3rd person...cashier budak laki melayu around 18 years old...wat keje mcm tak ikhlas je...chinese guy tu beli byk brg tin and glass jar...die boleh masuk kan dlm plastik ngan kasar nye...muke dah lah masam...oit adik bukan awak sorg jelah yg pose...kitorg pon pose...tp jgn lah act mcm tu plak depan customer...irritating betol...bile ambik duit pon hentak2 cash register...skali keyboard rosak die hentak2 sume...terus tergendala sume org nak byr...aku tunggu je...masih dlm tahap kesabaran...sebab aku mase tu dah tahap tension sgt...aku mmg jarang marah org...tapi bile tahap memakse dah saye sewel silap2 kena lah...sib baik die dah panggil org betulkan..kalo tak nak je aku ckp...dik boleh panggil ur supervisor betul kan tak...kitorg dah lame menunggu ni....ish geram plak...tapi kate bulan pose...aku besaba jelah

so pengajaran buat aku...jgn lah ilang kad lagi...tak kose aku nak pi bratur apply kad baru...lepas ni kalo masuk duit aku key in no akaun je lah...xnak masuk kan kad nanti tetinggal lagik heheh

dpt berita train aku belanggar plak smalam...camne lah leh jadi ni...abis lah hot news...x sure lagik pasal kecuaian or technical problem...tp kalo terbukti driver nye salah...front liner lagik tu...hishh taktau lah saye

p/s : seben...ada kah maybanker front liner sememang nye lembab kuikuikui

2 comments:

mediocre sadist said...

owh..janganla generalize kan mende ni..lembab ke tak..itu faktor individu..kalau dah malas,lembab kasi kejer dekat abn ambro bank pon dieorg lembab gak hehehehehee

utk peringatan :

ATM - kad keluar dulu baru cash and receipt keluar.

CDM - receipt keluar dulu baru card.

kenapa ada perbezaan? Wallahualam..
mwahaahahahahaa

Garage4all said...

hahah tu lah pasal...individu itu sendiri kot or aku terkena mase die mmg nak lembab..xtau lah kan kuikuikui

dah ingat dah..kalo CDM..kad kluar later heheh