Wednesday, April 21, 2004

aku dah jadik auntie..

aku sgt gumbiraaa...shiro dah slamat melahirkan 3 baby yg sgt cute...mmg lah hepi tp at first scary gak ah..tadik aku lepak umah je ngan sis aku..pastu iya balik skola n die suruh aku anta die pi latihan sukan kol 4..so kitorg ber3 kuar..anta iya kat skool...pi cuci gamba jap n then mkn cendol kat bukit mewah sebab akak aku kempunan sgt dah lame gerai cendol tu tutup..bla bla dah satu jam n terus fetch iya from skool...nk jd citer mase balik..tgk si shiro blakang die basah..nak kate kencing..tapi mcm basah berlendir plak n merah2 sket..aku dah takut gak n aku kate ntah2 air ketuban die dah pecah tak..haha tak sure kucing ade air ketuban ke tak...n aku tgk die nyer tut dah mcm terbukak sket..so aku lap die n then bagik mkn tapi die langsung xnak...die ikut aku naik atas n lepak atas katil akak aku...die mcm tak senang duduk je...n aku kate ntah2 sat lagik die branak...lepas die dah ok sket sebab aku ngantuk sgt aku n akak aku tido...letak shiro kat bawah n suruh adik aku tgk kalo2 die mmg dah nak branak nanti sound kat aku...skali kol 6.30 mak aku balik..iya citer ah kat mak aku...so mak aku kate jgn biarkn die lepak bawah kerusi...so letak lah die kat dlm bakul..siap lapik kain n suratkhabar..sib baik aku dah bersihkan bakul tu...aku plak dgr adik aku jerit terus aku turun..macam bgn terkejut plak hehe...skali biler aku turun tgk mak aku usap kepale die...die sgt letih n termengah2..benafas mcm style anjing plak...skali bape minit jerk nampak dah kepale anak die kuar...mak aku kate org blum kawin x elok tgk coz nanti die plak takut nk kawin n beranak sume..harap2 tak ler terkena kat aku..eh takkan ler aku taknak tgk die beranak..at least aku ade sebelah die usap2kan die...die mcm rase secured ah sket...lgpon aku bukan tgk dr mula sampai abis..tgk2 gitu jerk...1st baby kluar 6.45pm..2nd one 7.45pm..sejam die sakit..sian...sib baik kay dah crite yg kucing mkn uri die sendri..aku mane ler tau..kalo tak kang culture shock plak hehe...pas tu aku pi mkn ngan nenek aku..skali mak aku tepon aku...mak aku crite tadik die pi bilik stor nak carik bende..skali die dgr bunyi sayup2 gitu...mak aku dah takut ingatkan tikus besar..so mak aku panggil sume org..skali biler cek ternampak satu lagik baby shiro kat atas plastik itam sebelah washing machine...dah ler die pon sume nyer hitam...kecik jerk...sib baik ler nampak kalo tak mati plak die nanti...so i have a feeling shiro dah branak yg pertama mase die lenjun mula2 tu..cume aku yg tak terpk..yolah mak mane ler tau kan...ingatkn air ketuban ke ape...so 2 baby kaler full black mcm ayah die...yg satu mcm kaler shiro..tapi sume ekor pjg ikut ayah die n hopefully bulu pon ikut ayah die lah kan...tgk pd saiz plak rase nyer 2 jantan satu betine...taktaulah plak nanti mlm ade terkluar lagik satu baby plak kang...tapi alhamdulillah kitorang sume hepi die dah branak.. takut kang kalo lame lagik nanti susah kalo kitorg ade hal nak kuar mane2...bak kate nenek aku sian shiro..die takleh tgk time branak nanti sedih..aku pon sedih gak...shiro mcm underage jerk hehehe...tp ape nak buat...dah rezeki takpe lah kan...lagik satu petua dr nenek aku..bak kate org2 tua binatang paling senang nk branak is kucing..so kalo nanti kite tgh mengandung...ambik satu mangkuk air..kasik kucing betina minum sket air tu..pastu the rest kite minum...nanti kite pon senang branak mcm kucing haha..tatau lah betui ke idak...nenek aku kate die penah try...ni petua saje...jgn ingat biler buat gerenti senang n kalo tak buat susah plak nak branak...ape2 pon kene ingat dgn izinNYa lah br menjadik sume nyer hehe

i was wondering..korang sume dah tgk ker hellboy...kalo ikutkan aku...aku tak recommend ah korg tgk..citer die a bit slow...same gak mcm film comic yg lain..spawn n x-men yg aku expect patutnyer best tapi agak kureng sket..tatau ah mane silap nyer..byk gak action..tp taktau ah lack of ape...yg hellboy ni comedy pon yer gak..or maybe coz no attraction at all..actor die ron perlman yg aku sendri dah lupe film ape yg die penah main..yg aku ingat blade II..die pon dah tua 50++..bak kate sarah smalam biler aku citer..die rase film tu macam citer murahan jerk haha...well,u have to see it for urself then..n aku include kat sini gamba the actor behind the face of hellboy..sbb aku pon mule2 xde clue who is ron perlman...kalo tak tgk citer ni pon tak rugi...stakat nak release tension boleh ah...furthermore,byk lg citer best coming up...


ron perlman

No comments: